sztuczny haszysz najnowsze wiadomości z Holandii
zwrot podatku Holandia

Wielu Polaków będących w Niderlandach lubi od czasu do pracy skusić się na legalnego tam dymka. Chwila relaksu zamienia się z czasem w przyzwyczajenie, które niektórzy starają się już mniej legalnie kontynuować po powrocie do Polski. W naszym kraju na palaczy może czekać jednak śmiertelnie groźne niebezpieczeństwo. Na rynku pojawił się bowiem sztuczny haszysz. Substancja ta, zamiast nieść relaks, może doprowadzić do zgonu.

Ostrzeżenia GIS

Główny Inspektorat Sanitarny wydał oficjalne ostrzeżenie dotyczące „sztucznego haszyszu”, który z dnia na dzień staje się coraz popularniejszy w naszym kraju. Używka ta nie ma jednak nic wspólnego z popularną w Niderlandach rośliną. Ten pojawiający się początkowo w rejonie Łodzi syntetyk jest groźnym dopalaczem, którego palenie może zakończyć się śmiercią.

 

Hasan

Sztuczny haszysz zwany też inaczej hasanem to plastyczna masa do palenia. Występuje w kolorze czarnym, brunatnym lub żółtym. Sprzedawany jest w woreczkach strunowych. Dilerzy zapewniają, iż jego działanie podobne jest do naturalnego odpowiednika, od którego przybrał nazwę. W rzeczywistości jednak „koktajl” związków chemicznych w nim zawarty może spowodować praktycznie wszystko. GIS stwierdza, że dopalacz ten silnie oddziałuje na ośrodkowy układ nerwowy z powodu  zawartość syntetycznego kannabinoidu o nazwie 4F-MDMB-BINACA. Substancja ta w małym natężeniu działa na receptory kannabinoidowe dużo silniej niż marihuana. W przypadku tego narkotyku, jak wykazują zabezpieczone próbki, ilość 4F-MDMB-BINACA jest różna. W części z nich była bardzo mała, ale wystarczająca, by spowodować odlot, w innych było jej na tyle dużo, że mogłaby uszkodzić system nerwowy człowieka. Oprócz syntetycznego kannabinoidu w hasanie znaleziono również ślady innych substancji odurzających.

 

Skutki

W efekcie sztuczny haszysz ma dużo większą skalę oddziaływanie na organizm niż palona roślina. Substancja ta może wywołać halucynacje, agresję, lęk, psychozę, letarg, problemy gastryczne, a także ostrą niewydolność nerek czy przyśpieszenie akcji serca, skutkujące nawet zawałem lub wylewem, który może zakończyć się zgonem.

Z tego też względu inspektorat sanitarny prosi, by w przypadku podejrzenia zażycia tego narkotyku jak najszybciej powiadomić pogotowie i najlepiej zachować próbkę do badań, tak by lekarze mogli poznać skład tej konkretnej dawki, jaką zażył pacjent.

 

zwrot podatku Holandia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Wpisz tu swoje imię